joi, 18 iunie 2020

Zona Umedă de Importanță Internațională Ramsar ”Nistrul de Jos”

Succint Zona Ramsar ”Nistrul de Jos”
Miercuri 17.06.2020
Este un cadou pentru nepoțica mea Elena Mărgineanu care s-a născut în această zi și care este cea mai scumpă, inclusivi pentru toți oamnii care prețuiesc frumosul.
Am primit o plăcere deosebită, mai ales că am cu ce veni ca răspuns colegilor de la Rezervația ”Prutul de Jos”.
Sigur vor urma multe alte sute de poze și filmulețe nu doar care arată cât de frumos este natura, dar și cu unele exemple simple, dar extrem de necesare pentru a asigura protecția mediului.
Vă doresc vizionare plăcută.
În special filmulețele.
Dar, sigur totul este foarte frumos!











Acum nu poate spune că nu eu am fost și am făcut pozele și filmulețele. Glumesc desigur.


 Petru Vinari, normal că văzînd așa priveliști minunate prinzi la curaj și te duc gîndurile spre timpurile medievale când boierii își construiau conace și moșii în cele mai bune locuri.
 Opa!



Văcuțelor le place când vorbești cu ele amabil și le mângîi. 






















Așa au crescut pe marginea prăpastiei.

 I-am preluat pentru a fi plantați alături în mediul lor natural.


Am pregătit locurile pentru replantarea irișilor respectivi la cîțiva metri distanță fiind ales un loc unde să reușească repede să devină puternici și să populeze o suprafață mai mare.


Acum am certitudinea că vor crește mulți și frumoși, iar noi vom savura plăcerea de ai privi.



Replantăm mai multe fire.
 I-am îngropat frumos cu tot cu solul în care au crescut, dar oricum am tasat puțin țărîna din jur și am pus și puțină iarbă pentru a preîntîmpina ursacrea solului și ai oferi mai multă protecție și șanse pentru a prinde mai multe puteri și a crește mai riguros.


În video vin cu o mică explicație care poate fi foarte utilă pentru cei interesați de protecția mediului și a biodiversității. Foarte simplu, ca să fie clar pentru toți cei interesați, indiferent de cunoștințele pe care le au în domeniul protecției mediului.


Lam rugat pe Petru să-mi mai facă niște poze.
Între timp am reușit să-mi rup și căm așa pe undeva printre arbuști cînd replantam irișii.

 Sigur că sunt tare mulțumit și vreu să vină mai mulți turiști să se bucure de aceste priveliști.
 


O casă care mi-a atras atenția de la intrare din s. Talmaza, r. Ștefan Vodă.







Deja în s. Cioburciu. Prietenii știu unde este o părticică din rai.





Ascultați ce zumzăit și ciripit se aude. MINUNAT!


Și finalizez cu o poză în care Petru vine cu un mesaj de felicitare și un buchețel din pojarniță.
Să ne fii sănătoasă Elena! La mulți ani!

Eu Vă doresc tuturor sănătate și Vă cuprind răcoros!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu