vineri, 28 februarie 2014

26.02.2014 Seminarul APIT cu partenerii proiectului

Titlul proiectului:
Crearea, restabilirea și protecția ecosistemelor seminaturale și spațiilor verzi în Zona Umedă de Importanță Internațională Ramsar ””Nistrul Inferior”

FINANTARE
Total solicitat de la GEF SGP:[ US$] 49955 $
Total din alte surse: [US$] 58457 $ (contribuție monetară Parteneri - 24835 $, în natură - 31462 $, APIT - 2160 $)
Valoare totală proiect: 108412 $[US$]

Primăriile raionului Ștefan Vodă - s. Popeasca, s.Talmaza, s.Cioburciu, s. Răscăieți, or. Ștefan Vodă, s. Crocmaz, s Palanca, s.Carahasani, s.Slobozia și din raionul Căușeni, s. Grădinița, vor asigura proporțional cîte 10% din costul total al proiectului (10 primării 24835$ (322855 lei (cash) și 31462$ (409006 lei (natură) total 731861 lei co-finanțare).

Scopul este crearea, restabilirea și protecția ecosistemelor seminaturale și spațiilor verzi în Zona Umedă de Importanță Internațională Ramsar Nistrul Inferior.
Obiectivele pentru atingerea scopului sunt următoarele:
1 Crearea, restabilirea și protecția ecosistemelor seminaturale și spațiilor verzi prin activități și lucrări întreprinse de colectivitățile locale din 10 sate.
2 Promovarea resurselor regenerabile prin instalarea sistemelor de iluminat LED cu panouri fotovoltaice pentru asigurarea permanentă și autonomă a iluminării pe timp de noapte.
3 Conștientizarea și mediatizarea implementării proiectului pe paginile web ale partenerilor (direcți 12, indirecți 20), la radiou și în presă.
4 Monitorizarea lucrărilor și activităților implementării proiectului prin intermediul femeilor responsabile de aceasta din fiecare localitate, pentru asigurarea succesului realizării.

La seminarul instructiv cu conducerea raionului, primarii din localitățile - parteneri în implementarea proiectului APIT.
Inițial am făcut introducerea menționînd că evenimentul este unul organizat la inițiativa unor primari parteneri ai proiectului pentru a clarifica unele detalii ce țin de responsabilitățile APL în cadrul proiectului și urmează să fie unul succint bazat pe discuții.
A fost oferit cuvînd dlui Vasile BUZU - Președintele raionului Ștefan Vodă care a menționat că și consiliul raional va participa la implementarea proiectului și respectiv susținerea acestuia cu o co-finanțare respectivă.





Fără multe vorbe generale am trecut direct la subiect explicînd particularitățile implementării dar și responsabilitățile specifice nu doar ale primarilor dar și reprezentanților responsabili de monitorizarea executării lucrărilor în fiecare localitate în parte care urmează să fie doamne.



Dl Anatolie ZAVALIȘCA primarul s. Slobozia a venit cu comentariile de rigoare privind lucrul voluntarilor în partea ce ține de lucrările de plantare a materialului săditor.


Au fost înaintate și propuneri care au fost înregistrate și vor fi luate în considerație.
 Discuțiile au fost susținute atît de dl Ion URSU primarul s. Talmaza privind perioada și modalitatea efectuării plantărilor cît și de dl Dmitri WISSOTZKY primarul s. Cioburciu.


Dl NĂSTASE de la Inspecția ecologică de stat Ștefan Vodă a venit cu precizări privind modalitatea efecturării plantărilor și coordonării procesului respectiv în cadrul raionului.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu