marți, 1 iunie 2021

Macii la Troița Nouă, 31.05.2021

 Zecile de automobile și primul grupt de turiști organizat. 

Pentru a reuși să se mențină ordinea și să poateă beneficia de priveliște cât mai multe persoane trebuie de dscutat și de explicat fiecărui grup condițiile vizitării.

Consider că este important să menționez că primele vre- 12 familii au fost ruși și doar vre -o  de 3.

Toți vizitatorii au avut un comportament civilizat și decent.

Sigur, m-am străduit să acrod o informație minimă tuturor cărora am reușit și rugam grupul sau familia care a venit mai repede să explice celor care vin condițiile procesului de fotografiere și dacă deja cineva a rupt un buchețel de maci să-l transmită celorlalți vizitatori pentru a păstra în maximă măsură frumusețea locului pentru grupurile ulterioare.

Mirarea era când le spuneam că totul este gratis și special câteva ha de teren este păstrat pentru vizitatori să se bucure de respectivele priveliști. 

Am explicat că vom instala o lădiță tare simpatică unde fiecare doritor va lăsa atâta cât consideră necesar ca să reușim să amenajăm puțin locul cu scaune, mese locurile pentru odihnă și agrement (elementar dar suficietnt pentru a asigura linștea de care vrem să avem parte pentru a asculta ciripitul păsărilor).

Dar hai să vedem cum a fost.




Explicații și mici exerciții pentru a înțelege cât de importante sunt fâșiile forestiere de protecție.













Hai să Vă spun ceva interesant. Acești copii pntru prima dată în viață au scos apă din fântână cu căldarea.
Și nu știau cum aceasta se face. Am venit cu mici explicări. Să mă fi întrebat cineva încă cu câțiva ani în urmă că o să văd așa ceva ...
Da, timpurile se schimbă.
Pentru a-i face mai buni trebuie doar să le acorzi atenție și explicațiile necesare.



Eu am rămas mulțumit de acest grup. Iar ei mi-au mulțumit foarte frumos. În ochii lor se vedea recunoștința. Tare important pentru cei care pun preț pe acest aspect.



Deja este seara târziu și mai este nevoie să plec într-o deplasare la sud...
Ne bucurăm de această zi minunată!
Sănătate.
Am să mă strădui în zilele de sâmbătă și duminică să fiu prezent pe deal pentru a veni cu informațiile de rigoare. Nu doar copii dar și familiile tinere de la oraș au nevoie de mai multă informație ce ține de mediu, agricultura ecologică și interdependența omului și mediului.
Parcă se vorbește mult, dar explicațiile în teren nu se compară cu televizorul sau rețelele sociale. Mda...

Vă cuprind strâns, călduros și cu drag, pe toți care vor o experiență frumoasă care să rămână în memorie pentru toată viața.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu