luni, 8 februarie 2021

ADA BIOTICA ZURNJ 07.02.2021

O duminică minunată!

Priveliști și activități în Zona Umedă Ramsar ”Nistruld e Jos” (Mai multe informații despre această regiune minunată https://lower-dniester.org/despre-zona/).

Începem din s. Grădinița, r. Căușeni, dar până acolo câteva poze în drumul dispre cârnățeni spre Plopi Știubei și ulterior Grădinița.





Am ajuns la acel loc care a devenit foarte drag nouă și anume în s. Grădinița unde se deschide priveliștea spre Nistrul Chior (albia veche a r. Nistru).





Am reușit să fim primii după ninsoare.





Extrem de mulțumit. Nu pot reda emoțiile.








O bornă pe care am instalat-o din cele 60 de pe tot teritoriul Zonei Ramsar Nistrul de Jos pentru a demarca în teren Zona A de Zona B. (https://lower-dniester.org/zonarea-teritoriului/) Activitate efectuată pentru prima dată în Republica Moldova într-o astfel de abordare, dar activitățile de demarcare în ternen vor continua imediat în primăvară devreme. 

























Am instalat așa camera respectivă ca să avem cele mai bune imagini și o viziune cât mai clară privind activitățile care urmează a fi întreprnse. Deci, vom cunoaște 24/24 ce se întâmplă în locurile cele mai preferate de animalele care locuiesc în zonă.









Da. Fără comentarii. Nici nu am simțit cum am înghețat la picioare. Nu reușeam să-mi stăpânesc emoțiile. Am avut un mare regret că nu am avut posibilitatea să eau cu mine mai multe persoane ca să vadă și să simtă și ei ceea ce am văzut și simțit eu.
Dar sper în viitor să reușesc să corectez acest aspect.
Ceea ce avem în mediul natural care ne încunjoară, merită să fie apreciat și prezentat corect tuturor.



Sper că vedeți lebăda. Iar unii în filmuleț poate vor observa concomitent și fazanul.






Acuțica urmează și niște poze de la locația din s. Talmaza, de unde iară surprindem niște priveliști care îți taie respirația.
Dar haideți să vedem.






Merită să mai amenajăm un punct de vizualizare a naturii, similar celui din s. Răscăieți? Ce ziceți?

Centrul multifuncțional pentru dezvoltarea Zonei Umede Ramsar ”Nistrul de Jos” din s. Cioburciu, r. Ștefan Vodă. Avem cu ce ne mândri și că să arătăm celor interesați de activități cu aspect ecologic din respectiva regiune.


Mai trebuie puțin curățite, dar acum așteptăm în zilele următoare să apară soarele.

La moment ne bucurăm de zăpadă. 
La anul sperăm să asigurăm azare pentru oricine va dori să viziteze regiunea și să meargă pe traseele turistice locale

Am avut în 2020 foarte mulți vizitatori care au rămas foarte mulțumiți și am reușit să organizăm vre-o 10 tururi informaționale pentru diferite categorii de persoane. În 2021 vom continua cu acitivtăți de promovare a regiunii, dar și a fiecării din localitățile regiunii.

Înălțimea Lomakin din s. Răscăieți, r. Ștefan Vodă. Acolo unde cu suprtul GEF SGP am amenajat în 2020 un punct de vizualizare a naturii cu tot ce este necesar (scaune, mese, parcare pentru biciclete, urne, balustradă de protecție și pavarea locației, dar și accesul pentru persoane cu disabilități).


Proiectul ”Promovarea exemplelor de conlucrare strategică dintre principalii actori locali în soluționarea problemelor de mediu în Zona Ramsar ”Nistrul de Jos””

implementat de Societatea Ecologică ”BIOTICA”
în cadrul Programului de Granturi Mici GEF, implementat de PNUD

Perioada de implementare a proiectului: februarie 2020-februarie 2021.
Regiunea de implementare a proiectului: 13 localități din Zona Ramsar ”Nistrul de Jos” din raionale Ștefan-Vodă și Căușeni.
Obiectivul primar al proiectului este contribuirea la conservarea peisajului local prin implicarea principalilor actori în soluționarea problemelor locale.
Obiectiv 1. Contribuirea la conservarea peisajului local prin activități de împădurire și amenajare a unui punct de vizualizare a naturii în Zona Ramsar ”Nistrul de Jos”
Obiectiv 2Creșterea gradului de conștientizare a actorilor locali prin implicarea acestora în activități practice.

























Iată așa! Cu vecinii Iurie și Tatiana din s. Cioburciu. I-am provocat la o plimbare cu noi.

Plecam mai departe. Am reușit să poposim prin 5 localități și urmează încă 4, sau mai multe. Da. Da, noi așa reușim dacă plecăm în teritoriu de dimineață devreme. Sper că pentru o zi de duminică este suficient.

Am ajuns și la Olănești.





Plaja din Olănești.










Pădurea Împărătească. Foarte frumos dar suntetul muncitorilor harnici se aude chiar și duminica (DRUJBA lucrează cu spor). Așa este la noi...




Un stejar falnic și foarte frumos. Au mai rămas.





În regiunea s. Crocmaz spre s. Tudora.

Chiar lîngă s. Tudora.




La drum înapoi spre casă. Iarăși o să ajungem noaptea târziu.




Sper să Vă placă pozele și filmulețele care arată ce locuri frumoase avem. La fel avem oameni care se pot bucura de frumusețea naturii. Da, adevărat că avem și oameni care lucrează cu DRUJBA și duminică, dar în timp sperăm să se revină la normalitate cît mai avem ce savura și aprecia.
Încercăm să sigurăm o monitorizare (24 din 24) a anumitor locații din aria naturală protejată astfel, pentru a veni cu măsuri de protecție a animalelor etc. 
Încercăm să venim cu abordări noi, întrucât cele vechi deja nu mai reușesc a fi eficiente.

Am reușit și multe activități cu componente importante de infrastructură în 2020 care vor ajuta să obținem în anii vitori mai multe rezultate frumose (http://www.bioticamoldova.org/).

Sănătate. Vă cuprind strâns, călduros și cu drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu