În data de 11 martie 2019, IDEP Moldova a organizat un grup de lucru la Parlamentul European pentru discuții cu 10 europarlamentari. Tema discuției a fost proiectul promovat de grupul celor 7 ONG-uri din RM ce au constituit MOLDOVA VREA AUTOSTRADĂ - Chișinău - Ungheni, Chișinău-Odessa ce s-ar interconecta cu coridorul rutier TEN-T.
Au fost organizate 10 întrevederi cu membri a parlamentului european (eurodeputați) ce fac parte din comisiile de specialitate ce ar putea veni cu un feedback constructiv în vederea cadrului posibil de cooperare pentru subiectul autostrăzii Chișinău-Ungheni. Totodată, în cadrul acestor intalniri a fost stabilit:
1. Procedurile tehnice de aplicare la asistență din fonduri europene prin instrumentele de finanțare existente.
2. Modalitatea prin care ar fi posibil introducerea în anumită perioadă în comisiile de specialitate în Parlamentul European a subiectului autostrăzii Chișinău-Ungheni și ulterior Chișinău-Odessa pentru a dezbate subiectul.
3. Importanța proiectului pentru a putea oferi o perspectivă viabilă pentru toate părțile implicate de a crea infrastructură rutieră modernă autostradă, ce ar putea impacta cu atractivitate sporită a europei investitorilor mari, datorită accesului la o piață mai mare datorită acordurilor semnate (precum DCFTA, s.a.).
4. Modalitatea prin care societatea civilă poate crea echipe comune transparente pentru același subiect, obținând progrese remarcabile.
5. Pașii posibili pentru a crea un anumit cadru de cooperare privind propunerea spre atenția comisiilor de specialitate în Parlamentul European a subiectului autostrăzii Chișinău-Ungheni și ulterior Chișinău-Odessa.
6. Cooperarea societății civile la nivel individual pentru a aduce în discuție un subiect de importanță majoră poate constitui o platformă durabilă pentru o istorie de succes a proiectelor după principiul de jos în sus (bottom-up).
7. Planificarea pentru perioada exact următoare a unor grupuri mai largi de lucru pentru a iniția sau valida probabilitatea anumitor proiecte comune în cadrul instrumentelor de suport existente.
Comisiile cu care s-au purtat discuții au fost:
a. Turism și transport;
b. Comisia pentru industrie, cercetare și energie;
c. Comerț internațional;
d. Delegația la Comisia parlamentară de asociere UE-Moldova; e. Dezvoltare;
f. Afaceri internaționale;
g. Delegația la Adunarea Parlamentară Euronest;
h. Cotnrol bugetar;
Țările din care sunt membrii parlamentului european (eurodeputații) cu care am avut plăcerea să discutăm proiectul propus: România, Germania, Olanda, Italia, Bulgaria și Polonia.
Împreună cu celelalte organizații ce ne-au ghidat din România: Asociația Pro Infrastructură, Împreună pentru A8 și Moldova vrea autostrada, din România urmează să organizăm diverse grupuri de lucru pentru a identifica soluții finanțare aceste proiecte de importanță majoră - autostrada Chișinău - Ungheni, Chișinău-Odessa, ce ar fi continuare autostrăzii Târgu-Mureș-Iași-Ungheni.
Aducem sincere mulțumiri tuturor pentru primire călduroasă la cel mai înalt nivel.
Au fost organizate 10 întrevederi cu membri a parlamentului european (eurodeputați) ce fac parte din comisiile de specialitate ce ar putea veni cu un feedback constructiv în vederea cadrului posibil de cooperare pentru subiectul autostrăzii Chișinău-Ungheni. Totodată, în cadrul acestor intalniri a fost stabilit:
1. Procedurile tehnice de aplicare la asistență din fonduri europene prin instrumentele de finanțare existente.
2. Modalitatea prin care ar fi posibil introducerea în anumită perioadă în comisiile de specialitate în Parlamentul European a subiectului autostrăzii Chișinău-Ungheni și ulterior Chișinău-Odessa pentru a dezbate subiectul.
3. Importanța proiectului pentru a putea oferi o perspectivă viabilă pentru toate părțile implicate de a crea infrastructură rutieră modernă autostradă, ce ar putea impacta cu atractivitate sporită a europei investitorilor mari, datorită accesului la o piață mai mare datorită acordurilor semnate (precum DCFTA, s.a.).
4. Modalitatea prin care societatea civilă poate crea echipe comune transparente pentru același subiect, obținând progrese remarcabile.
5. Pașii posibili pentru a crea un anumit cadru de cooperare privind propunerea spre atenția comisiilor de specialitate în Parlamentul European a subiectului autostrăzii Chișinău-Ungheni și ulterior Chișinău-Odessa.
6. Cooperarea societății civile la nivel individual pentru a aduce în discuție un subiect de importanță majoră poate constitui o platformă durabilă pentru o istorie de succes a proiectelor după principiul de jos în sus (bottom-up).
7. Planificarea pentru perioada exact următoare a unor grupuri mai largi de lucru pentru a iniția sau valida probabilitatea anumitor proiecte comune în cadrul instrumentelor de suport existente.
Comisiile cu care s-au purtat discuții au fost:
a. Turism și transport;
b. Comisia pentru industrie, cercetare și energie;
c. Comerț internațional;
d. Delegația la Comisia parlamentară de asociere UE-Moldova; e. Dezvoltare;
f. Afaceri internaționale;
g. Delegația la Adunarea Parlamentară Euronest;
h. Cotnrol bugetar;
Țările din care sunt membrii parlamentului european (eurodeputații) cu care am avut plăcerea să discutăm proiectul propus: România, Germania, Olanda, Italia, Bulgaria și Polonia.
Împreună cu celelalte organizații ce ne-au ghidat din România: Asociația Pro Infrastructură, Împreună pentru A8 și Moldova vrea autostrada, din România urmează să organizăm diverse grupuri de lucru pentru a identifica soluții finanțare aceste proiecte de importanță majoră - autostrada Chișinău - Ungheni, Chișinău-Odessa, ce ar fi continuare autostrăzii Târgu-Mureș-Iași-Ungheni.
Aducem sincere mulțumiri tuturor pentru primire călduroasă la cel mai înalt nivel.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu