miercuri, 5 martie 2014

04.03.2014

Ședința de la Agenția Turismului
A fost o prezentare clară și detaliată a situației existente de către dl Victor Ciobanu.

La ședință au participat:
Lista

Grupului  de lucru responsabil pentru elaborarea  SI Registrul Turismului, ședința din 04 martie 2014


Nume, prenume
Funcţia
Organizaţia pe care o reprezintă
Ciobanu Victor
Şef Direcţie Politici, dezvoltare turistică şi marketing 
Agenţia Turismului
Popușoi Maria
auditor intern al Serviciului audit intern
Agenţia Turismului
Buzdugan Tatiana
Şef Serviciu economie şi finanţe
Agenţia Turismului
Iordan Sergiu
Consultant superior, Direcţie Politici, dezvoltare turistică şi marketing 
Agenţia Turismului
Tricolici Constantin
Şef Serviciul juridic
Agenţia Turismului
Grișca Vasile
Șef Departament ghizi 
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism
Juraveli Alexandru
Preşedinte
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism
Mărgineanu Gabriel
Preşedinte
Asociaţia Patronală a Industriei Turismului din Republica Moldova
Lazăr Svetlana
Preşedinte
Asociaţia Naţională a Turismului Rural Ecologic şi Cultural
Lipsă
Miron Viorel
Preşedinte
Asociaţia de Dezvoltare a Turismului în Moldova
Natalia Ţurcanu
Director Executiv
Asociaţia Naţiopnală a Turismului Receptor din Moldova
Lipsă
Martin Eugen
Î. S. MoldData
Lipsă
Bercu Igor
Centrul de Guvernare Electronică
Lipsă



A fost examinat:
Conţinutul SI RT
SI RT va conţine următoarele informaţii gestionate de către Agenţia Turismului sau alte instituţii
žMonumentele RM ocrotite de stat - Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat aprobat prin Hotărîrea Parlamentului Republicii Moldova nr. 1531-XII din 22 iunie 1993
žMonumentele de for public - ?
žMuzeele din ţară  - Registrul Muzeelor din Republica Moldova,  elaborat în conformitate cu art. 18 alin. 2 al Legii muzeelor nr. 1596-XV din 27 decembrie 2002
žMănăstirile - ?
žColectivele artistice din ţară – Ministerul Culturii are lista
žEvenimentele culturale majore din republică – Agenda  este elaborată de Agenţia Turismului
Legea nr. 1538  din  25.02.1998  (art. 105) privind fondul ariilor naturale protejate de stat:
žRezervaţiile ştiinţifice
žParcurile naţionale
žMonumentele naturii
žRezervaţiile naturale
žLegea nr. 1538  din  25.02.1998  (art. 105) privind fondul ariilor naturale protejate de stat
žRezervaţiile peisajere
žRezervaţiile de resurse
žAriile cu management multifuncţional
žRezervaţiile biosferei
žGrădinile dendrologice
žMonumentele de arhitectură peisajeră
žGrădinile zoologice
žZonele umede de importanţă internaţională
žStructurile clasificate de primire turistică cu funcţii de cazare şi servire a mesei – Agenţia Turismului
žLocalităţile şi zonele turistice - Agenţia Turismului
žÎntreprinderile vitivinicole – Ministerul Agriculturii, sau Programul „Drumul Vinului”
žUnităţile de agrement - Agenţia Turismului
žBirourile / centrele de informare turistică - Agenţia Turismului
žUnităţile de tratament balneosanatorialMinisterul Sănătăţii
žAeroporturile – Ministerul Transporturilor
žStaţiile şi gările auto - Ministerul Transporturilor
žStaţiile şi gările de tren - Ministerul Transporturilor
žPorturile maritime şi fluviale - Ministerul Transporturilor

Toate particularitățile structurii au fost discutate punctual cu propuneri de modificare și completare.
Viorel Miron a propus ca în procesul elaborării de către specialiști în mod prioritar să se țină cont de necesitățile concrete a cetățeanului (turistului, agenției de turism etc) să fie simplu clar, accesibil și modern pentru a susține competiția cu sistemele informaționale elaborate de sectorul privat care la moment sunt mai avansate.

În anul curent Agenţia Turismului a iniţiat procesul de elaborare a Sistemului Informaţional „Registrul turismului”. În acest scop, s-a decis  achiziţionarea serviciilor de elaborare a conceptului, arhitecturii şi caietului de sarcini pentru crearea Sistemul Informaţional “Registrul turismului”. În cadrul consultărilor privind elaborarea SI „Registrul turismului”, au fost expuse opinii contradictorii, propunîndu-se diverse soluţii şi anume:
1. Aprobarea prin act normativ a conceptului SI „e – Turism”, apoi în baza acestuia – elaborarea SI „Registrul turismului”.
2. Deoarece implementarea SI „e – Turism” necesită resurse financiare considerabile, de care statul la moment nu dispune, iar dezvoltarea tehnologiilor informaţionale este foarte rapidă, este oportun de a implementa sisteme informatice mai mici, cum ar fi „Registrul turismului”.
3. Deoarece au fost cheltuiţi bani publici pentru elaborarea Conceptului SI „e – Turism”, se propune ajustarea conţinutului acestuia la Conceptul SI „Registrul turismului”.

În rezultat final s-a decis că soluția nr. 2 ar fi cea mai optimală ținînd cont de faptul că termenii realizării ar fi rezonabili, mijloacele bănăști ar fi suficiente cele disponibile potrivit alocațiilor bugetare și se va beneficia deja de toată structura existentă a elementelor Registrelor care se elaborează și implementează potrivit e-guvernare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu